Strona główna » Oferta poradni
DZIAŁALNOŚĆ DIAGNOSTYCZNA
- Diagnoza psychologiczna trudności szkolnych (ryzyko dysleksji).
- Diagnoza psychologiczna zaburzeń zachowania i emocji.
- Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku od 0 – 3 r.ż, dzieci w wieku przedszkolnym, dzieci i młodzieży w wieku szkolnym z trudnościami w funkcjonowaniu poznawczym i zadaniowym wynikających z zaburzeń rozwojowych i niepełnosprawności.
- Prowadzenie diagnozy pod kątem wczesnego wspomagania rozwoju, zaburzeń emocjonalnych, specyficznych trudności w uczeniu się.
- Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci 0 – 3 letnich.
- Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci 5 – 6 letnich.
- Ocena gotowości szkolnej dzieci 7 letnich.
- Ocena ryzyka dysleksji u dzieci w okresie rocznego przygotowania przedszkolnego i w I etapie edukacyjnym.
- Diagnoza pedagogiczna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w celach orzeczniczych.
- Diagnoza przyczyn trudności dydaktycznych uczniów w kl. I – III.
- Diagnoza pedagogiczna specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) z wykorzystaniem nowych metod diagnostycznych.
- Diagnoza uogólnionych trudności dydaktycznych.
- Diagnoza predyspozycji zawodowych uczniów.
- Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dzieci z wadą słuchu, wzroku.
- Badania logopedyczne.
- Sondażowe badania logopedyczne.
- Przesiewowe badania słuchu i wzroku i mowy.
- Zespołowa diagnoza małego dziecka pod kątem zaburzeń ze spektrum autyzmu.
DZIAŁALNOŚĆ TERAPEUTYCZNA
- Terapia krótkoterminowa zaburzeń zachowania i emocji.
- Terapia krótkoterminowa rodzinna – systemowa.
- Wsparcie psychologiczne w sytuacjach losowych i interwencyjnych.
- Pomoc psychologiczna po traumie i w kryzysie.
- Wsparcie psychologiczne dla dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniami, dla osób prezentujących ryzykowne zachowania.
- Terapia indywidualna dzieci małych (do 6 r.ż.), ewentualna praca z dziećmi nadpobudliwymi, z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym.
- Terapia krótkoterminowa – punkt konsultacyjny – interwencja kryzysowa.
- Prowadzenie zajęć terapii indywidualnej dla dzieci z autyzmem i dzieci z innymi zaburzeniami rozwoju.
- Instruktaże do prowadzenia ćwiczeń dla uczniów z dysleksją.
- Pomoc rodzicom – poradnictwo, konsultacje w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi, emocjonalnymi, zburzenia odżywiania itp.
- Terapia logopedyczna.
- Terapia biofeedback.
- Całościowa terapia dziecka z implantem ślimakowym.
- TUS, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne.
DORADZTWO ZAWODOWE
Jednym z zadań statutowych Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej jest orientacja i doradztwo zawodowe. Celem podejmowanych w tym zakresie działań jest udzielanie uczniom pomocy w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej. Poradnia realizuje działania związane z informacją, orientacją i poradnictwem zawodowym dla szkół i placówek swojego rejonu. Odbiorcami usług Poradni są uczniowie, rodzice i nauczyciele. Pracownicy Poradni realizują zadania z poradnictwa zawodowego na terenie Poradni oraz na terenie placówek, z którymi współpracują.
W zakresie realizowanych zadań oferuje się:
- konsultacje indywidualne dla uczniów i rodziców,
- diagnozę psychologiczno-pedagogiczną z uwzględnieniem predyspozycji zawodowych ucznia,
- warsztaty dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- konsultacje indywidualne dla nauczycieli, pedagogów szkolnych i doradców zawodowych zatrudnionych w szkole,
- grupę wsparcia z zakresu doradztwa zawodowego dla pracowników szkół realizujących zadania z zakresu doradztwa zawodowego.
Oferta pomocy psychologiczno – pedagogicznej w dla dzieci, młodzieży, nauczycieli, rodziców (propozycja tematów szkoleń, prelekcji, warsztatów, zajęć terapeutycznych itp.)
- Diagnoza psychologiczna trudności szkolnych (ryzyko dysleksji).
- Diagnoza psychologiczna zaburzeń zachowania i emocji.
- Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku od 0 – 3 r.ż, dzieci w wieku przedszkolnym, dzieci i młodzieży w wieku szkolnym z trudnościami w funkcjonowaniu poznawczym i zadaniowym wynikających z zaburzeń rozwojowych i niepełnosprawności.
- Prowadzenie diagnozy pod kątem wczesnego wspomagania rozwoju, zaburzeń emocjonalnych, specyficznych trudności w uczeniu się.
- Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci 0 – 3 letnich.
- Ocena rozwoju psychomotorycznego dzieci 5 – 6 letnich.
- Ocena gotowości szkolnej dzieci 7 letnich.
- Ocena ryzyka dysleksji u dzieci w okresie rocznego przygotowania przedszkolnego i w I etapie edukacyjnym.
- Diagnoza pedagogiczna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w celach orzeczniczych.
- Diagnoza przyczyn trudności dydaktycznych uczniów w kl. I – III.
- Diagnoza pedagogiczna specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) z wykorzystaniem nowych metod diagnostycznych.
- Diagnoza uogólnionych trudności dydaktycznych.
- Diagnoza predyspozycji zawodowych uczniów.
- Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna dzieci z wadą słuchu, wzroku.
- Badania logopedyczne.
- Sondażowe badania logopedyczne.
- Przesiewowe badania słuchu i wzroku i mowy.
- Zespołowa diagnoza małego dziecka pod kątem zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Prelekcje, szkolenia, warsztaty dla nauczycieli:
- „System motywacyjny w przedszkolu”.
- „Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju”.
- „Dokumentacja Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej- interpretacja zaleceń, możliwe formy pomocy”
- „Dlaczego to dziecko nic nie mówi?” – szkolenie dla nauczycieli z podstaw pracy z dzieckiem z diagnozą mutyzmu wybiórczego”
- „Depresja niejedno ma imię” – szkolenie dla nauczycieli zapoznające słuchaczy z objawami zaburzeń depresyjnych oraz form pomocy dla młodzieży z diagnozą
- „Samouszkodzenia – zrozumieć, aby mądrze reagować” – szkolenie dla nauczycieli zapoznające słuchaczy ze zjawiskiem samookaleczania się
- „Jak rozmawiać z osobą, która ma myśli samobójcze?”
Konsultacje dla nauczycieli na terenie poradni i szkół według potrzeb – po wcześniejszym umówieniu
Pogadanki/ warsztaty dla uczniów:
- Zajęcia warsztatowe aktywizujące w wyborze dalszej drogi edukacyjno-zawodowej dla uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych (głównie ostatnich klas) – warsztaty, prelekcje, filmy, prezentacje multimedialne itp.,
- „#Nie_hejtuj” – warsztat dla młodzieży odnośnie cyberprzemocy i hejtu na portalach społecznościowych (2 x 45min); VII-VIII kl SP i szkoły ponadpodstawowe.
- Cykl spotkań o bezpieczeństwie w Internecie (tematy: zagrożenia w Internecie, cyberprzemoc, hejt, seksting, obraz siebie na portalach społecznościowych) – cykl spotkań obejmuje 6 x 45min, gdzie zapoznajemy się z grupą i omawiamy kompleksowo cyberprzemoc. VII-VIII kl. SP i szkoły ponadpodstawowe.
- Cykl spotkań o motywacji i kreatywnym myśleniu dla młodzieży.
- „Dowód miłości” – warsztat dla starszej młodzieży szkół ponadpodstawowych odnośnie podejmowania ryzykownych zachowań seksualnych i zagrożeniach z tym związanych
- Warsztaty ,,Motywacja do nauki” szkoła podstawowa dla uczniów.
- Warsztaty dla uczniów szkoła podstawowa – Agresja, przemoc rówieśnicza.
- Moje mocne i słabe strony.
- Techniki zapamiętywania i uczenia się.
- Profilaktyka uzależnień.
Prelekcje dla rodziców:
- Co dalej? – rady i wskazówki dla rodziców.
- „Jak pomóc dziecku kształtować umiejętność czytania ze zrozumieniem”.
- Współuczestniczenie w podejmowaniu decyzji edukacyjno – zawodowej dziecka,
- „Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby do nas mówiły?” – prelekcja dla rodziców.
- „Samouszkodzenia – zrozumieć, aby mądrze reagować”.
- „Jak wspierać nastolatków w ich rozwoju emocjonalnym?”
- „Czy to już depresja? – szkolenie dla rodziców odnośnie pierwszych symptomów depresji.
- Jak pomóc dziecku w uczeniu się.
- ,,Nauczyciele-rodzice czyli o dobrej komunikacji i współpracy w przedszkolu”.
- Zaburzenia ze spektrum autyzmu
- Postawy rodzicielskie, ich wpływ na zachowanie dzieci.
- Dojrzałość szkolna – aspekt poznawczy, emocjonalny i społeczny.
- Jak mogę pomóc mojemu dziecku osiągnąć gotowość szkolną.
- Zachęcanie dzieci do samodzielności.
- Szkoła dla Rodziców on line, stacjonarnie lub hybrydowo, w zależności od możliwości.
Punkt informacyjno - konsultacyjny:
– punkt informacyjno – konsultacyjny w poradni (doradztwo zawodowe, dzieci zdolne, specyficzne trudności w nauce, trudności wychowawcze itp.).
– po każdej prelekcji, warsztatach, szkoleniach możliwość konsultacji z pracownikami poradni dla uczniów, rodziców i nauczycieli.