
OFERTA POMOCY
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
dla dzieci i młodzieży, nauczycieli i rodziców
Oferta pomocy psychologiczno – pedagogicznej w dla dzieci, młodzieży, nauczycieli, rodziców (propozycja tematów szkoleń, prelekcji, warsztatów, zajęć terapeutycznych itp.)
Pogadanki/ warsztaty dla nauczycieli:
- Pomoc w tworzeniu IPET-u. Udział w spotkaniach zespołów nauczycieli i specjalistów w szkołach i przedszkolu opracowujących IPET dla uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia
- W ramach sieci współpracy dyrektorów szkół organizowanie spotkań na terenie poradni.
- W ramach sieci współpracy pedagogów i psychologów cykliczne spotkania na terenie poradni.
- prawo oświatowe – omówienie obowiązujących przepisów prawnych,
- rozpoznanie potrzeb,
- badanie potrzeb uczniów
- trudne zachowania uczniów – 2 spotkania.
- Diagnoza i terapia specyficznych trudności w uczeniu się: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia.
- Wpływ deficytów w sferach percepcyjno – motorycznych na naukę różnych przedmiotów; znaczenie indywidualizacji oddziaływań dydaktycznych w procesie uczenia się uczniów z dysleksją rozwojową.
- Rola rodziców w pokonywaniu trudności w czytaniu i pisaniu, liczeniu.
- Trudności w nauce u uczniów z głęboką dysleksją rozwojową.
- Przygotowanie do podjęcia nauki szkolnej – wyrównywanie opóźnień i deficytów rozwojowych.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych u uczniów z deficytami parcjalnymi typu dyslektycznego.
Konsultacje dla nauczycieli na terenie poradni i szkół wg potrzeb.
Pogadanki/ warsztaty dla uczniów:
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród rówieśników.
- Negatywne skutki zażywania narkotyków oraz sztuka odmawiania (dokonywanie właściwych wyborów).
- Moje mocne i słabe strony.
- Techniki zapamiętywania i uczenia się.
- Zdrowie Emocjonalne. Kl. I – III oraz IV – VII.
- Warsztaty dla uczniów z zaburzeniami w zachowaniu.
- Agresja, przemoc rówieśnicza. – SP - podstawowe
- Integracja klasy – zajęcia warsztatowe dla uczniów
- Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego. Formy spędzania czasu wolnego z kolegami, rodziną. Tworzenie własnej gry planszowej.
- Prelekcje i warsztaty z zakresu doradztwa edukacyjno – zawodowego dla III klas gimnazjalnych, VIII klas SP oraz dla szkół ponadgimnazjalnych na terenie powiatu.
Prelekcje dla rodziców:
- Jak zachęcać dziecko do współpracy.
- Jak wspierać własne dziecko w procesie edukacji i wychowania, aby wpłynąć na lepsze przygotowanie do podjęcia nauki w szkole - wyrównywanie opóźnień i deficytów rozwojowych. (gotowość szkolna).
- Udzielanie wsparcia wychowawczego rodzicom.
- Motywacja do nauki –SP podstawowe
- Spójność metod wychowawczych rodziców i przedszkola.
- Wpływ postaw rodzicielskich na zachowanie dzieci. Rozwijanie samodzielności u dzieci.
- Dlaczego należy wyznaczać dziecku granice ?
- Edukacja i zabawa z książką
- Dojrzałość szkolna. Aspekt poznawczy, emocjonalny i społeczny.
- Jak mogę pomóc mojemu dziecku osiągnąć gotowość szkolną ?
- Zachęcanie dzieci do samodzielności.
- Uzależnienie od gier komputerowych, smartfonów, portali społecznościowych oraz substancji psychoaktywnych.
- Diagnoza i terapia specyficznych trudności w uczeniu się: dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia.
- Wpływ deficytów w sferach percepcyjno – motorycznych na naukę różnych przedmiotów; znaczenie indywidualizacji oddziaływań dydaktycznych w procesie uczenia się uczniów z dysleksją rozwojową.
- Rola rodziców w pokonywaniu trudności w czytaniu i pisaniu, liczeniu.
- Trudności w nauce u uczniów z głęboką dysleksją rozwojową.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych u uczniów z deficytami parcjalnymi typu dyslektycznego.
- Współpraca rodziców ze szkołą.
- Dziecko z zespołem Aspergera w szkole.
- Autyzm a integracja sensoryczna.
- Szkoła dla rodziców – PPP Brodnica.
Dla wszystkich
- Uzależnienia: alkohol, narkotyki, komputer, hazard – etiologia, profilaktyka i leczenie.
- Cyberprzemoc – jak chronić dzieci i rodzinę.
- Przemoc – etiologia, profilaktyka i leczenie.
- Zdrowie psychiczne i zaburzenia zdrowia psychicznego.
- Samobójstwa – etiologia, profilaktyka i pomoc w stanach kryzysowych.
- Tolerancja – uwarunkowania i przeciwdziałania nacjonalizmom.
- Znaczenie wsparcia wychowawczego ze strony rodziców i szkoły w zapobieganiu wtórnym problemom emocjonalno – motywacyjnym u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Działamy sprawnie, skutecznie, profesjonalnie, z uśmiechem.